نحوه سرمایه گذاری در اوراق قرضه
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

اوراق قرضه بخش مهمی از اقتصاد است زیرا به آنها اجازه می دهند دولت ها و شرکت ها با نرخ جذاب با شرایط ساختاری برای بازپرداخت ، وام بگیرند. آنها همچنین به سرمایه گذاران اجازه می دهند بازده پایدار و قابل پیش بینی سرمایه گذاری خود را با ریسک کمتری نسبت به بازار سهام تضمین کنند.

شما می توانید با خرید اوراق قرضه یا وثیقه شخصی در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید. با این حال ، تفاوت های مهمی بین این دو وجود دارد ، و درک آنها به عنوان یک سرمایه گذار مهم است.

این که آیا شما یک سرمایه گذار جدید اوراق بهادار هستید یا در حال بررسی گزینه های به روزرسانی نمونه کارها خود هستید ، این کمک می کند تا درک کنید که اوراق قرضه چیست ، چگونه کار می کنند و چگونه آنها نسبت به تغییرات بازار واکنش نشان می دهند.

اوراق قرضه چیست؟

پیوند وام است. وقتی یکی را خریداری می کنید ، در ازای پرداخت بهره به سازمان صادر کننده وام می دهید. در اینجا برخی از انواع مختلف اوراق قرضه و ویژگی های آنها آورده شده است:

  • اوراق قرضه آژانس توسط آژانس های دولتی فدرال ایالات متحده یا توسط شرکتهای تحت حمایت دولت می تواند صادر یا تضمین شود.
  • اوراق قرضه شرکتی توسط مشاغل برای جمع آوری پول برای خرید یا هزینه های سرمایه صادر می شود.
  • اوراق بین المللی شامل بدهی هایی است که توسط دولت ها و شرکت های خارج از ایالات متحده فروخته می شود
  • اوراق قرضه شهرداری توسط دولت های شهر ، ایالتی و محلی برای تأمین بودجه مدارس جدید ، جاده ها و سایر پروژه های جامعه محور صادر می شود.
  • اوراق بهادار پس انداز صادر شده توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده در فرقه های کوچک 25 دلار در دسترس است.
  • اوراق خزانه توسط دولت فدرال صادر می شود و از ایمان کامل و اعتبار دولت ایالات متحده حمایت می شود.

آنچه سرمایه گذاران باید در مورد اوراق قرضه بدانند

مهمترین ویژگی های یک اوراق از منظر سرمایه گذاری بلوغ و عملکرد آن است.

بلوغ

اوراق قرضه هنگام رسیدن به تاریخ بازپرداخت تعیین شده خود بالغ می شود و صادرکننده اصلی را پس می دهد - مبلغی که در ابتدا سرمایه گذاری کرده اید. ارزش پرداخت شده در سررسید نیز ارزش PAR نامیده می شود. برای بیشتر اوراق قرضه ، ارزش بلوغ یا سررسید 1000 دلار است.

برخی از اوراق قرضه هرگز به بلوغ نمی رسند. به عنوان مثال ، اوراق قرضه قابل تماس به صادرکننده این حق را می دهد که وام را در مواقع مشخص شده قبل از سررسید ، اغلب برای قیمت حق بیمه بازپرداخت کند. وقتی این اتفاق بیفتد ، سرمایه گذاران چاره ای جز تسلیم اوراق بهادار در ازای پرداخت وعده داده شده ندارند.

بازده اوراق قرضه

بازده اوراق قرضه نرخ بهره سالانه آن است که براساس قیمت فعلی آن تقسیم می شود.

بیشتر اوراق قرضه با ارزش و سود پرداخت می شوند و از طریق پرداخت کوپن ، معمولاً هر سه یا شش ماه یکبار صادر می شوند. اوراق قرضه 1000 دلاری با بازده 5 ٪ در دو پرداخت 25 دلار 50 دلار در سال پرداخت می کند. با این حال ، اگر توانستید به جای 1000 دلار آن وثیقه را در بازار آزاد 900 دلار خریداری کنید ، عملکرد فعلی آن به 5. 6 ٪ افزایش می یابد. بیشتر اوراق قرضه نرخ ثابت را ارائه می دهند که همان سال عملکرد را در سال و سال گذشته می پردازد.

خطرات سرمایه گذاری در اوراق قرضه چیست؟

اگرچه تعدادی از خطرات مرتبط با سرمایه گذاری در اوراق قرضه وجود دارد ، اما دو مورد از بزرگترین آنها ریسک نرخ بهره و ریسک اعتباری هستند.

خطر نرخ بهره

ریسک نرخ بهره به چگونگی کاهش قیمت اوراق بهادار با افزایش نرخ بهره اشاره دارد. این امر به این دلیل است که اگر نرخ بهره فعلی بازار 6 ٪ باشد ، سرمایه گذاران مایل به خرید وثیقه 5 ٪ شما هستند.

اگر در صندوق اوراق قرضه سرمایه گذاری می کنید ، باید توجه داشته باشید که تاریخ سررسید وجود ندارد که در آن بازپرداخت مدیر خود را دریافت کنید. اوراق بالغ به طور مداوم توسط مدیران صندوق سرمایه گذاری می شود ، بنابراین هیچ اصلی به سرمایه گذاران بازگردانده نمی شود. بنابراین ، صندوق های اوراق قرضه نسبت به اوراق قرضه فردی ، ریسک نرخ بهره بیشتری دارند ، که قیمت هایی دارند که در نهایت به سمت ارزش سررسید می روند.

ریسک اعتباری

ریسک اعتباری به این احتمال اشاره دارد که صادرکننده اوراق بهادار به طور پیش فرض و پرداخت اصلی و پرداخت بهره خود را انجام ندهد. بسیاری از اوراق قرضه دارای رتبه بندی های صادر شده توسط آژانس های شخص ثالث برای کمک به سرمایه گذاران خطر پیش فرض هستند.

آیا اوراق قرضه سرمایه گذاری خوبی است؟

این که آیا اوراق قرضه سرمایه گذاری خوبی است یا خیر ، به تحمل ریسک و اهداف مالی شما بستگی دارد.

اوراق قرضه به طور کلی سرمایه گذاری های دفاعی محسوب می شود ، زیرا آنها در زمان بلوغ اصلی را به سرمایه گذاران باز می گردانند. آنها همچنین به آنها سرمایه گذاری درآمدی گفته می شود ، زیرا آنها به طور منظم پرداخت بهره را انجام می دهند. بنابراین اوراق قرضه به طور کلی سرمایه گذاری خوبی برای کسانی است که به دنبال یک سرمایه گذاری ایمن و پایدار هستند که درآمد را فراهم می کند ، بر خلاف رشد ارائه شده توسط بازار سهام بی ثبات تر.

با این حال ، در کلاس دارایی عمومی اوراق قرضه ، طیف گسترده ای از گزینه های سرمایه گذاری وجود دارد. اوراق بهادار خزانه داری به طور کلی امن ترین سرمایه گذاری ها محسوب می شود ، اما بازده کم می پردازند. اوراق قرضه به اصطلاح با بازده بالا ریسک بسیار بالاتری از پیش فرض دارد اما بازده قابل توجهی بالاتر به عنوان جبران خسارت می پردازد.

بنابراین ، حتی در کلاس دارایی اوراق قرضه ، سرمایه گذاران می توانند گزینه های پرخاشگرتر یا محافظه کارانه تر را انتخاب کنند.

نحوه سرمایه گذاری در اوراق قرضه

شما می توانید اوراق قرضه را به روش های مختلفی خریداری کنید: اوراق قرضه جداگانه مستقیم از بانک ها ، شرکت های کارگزاری یا خزانه داری ایالات متحده به طور مستقیم.

وجوه متقابل توسط انواع بنگاه های خدمات مالی ، از جمله خود شرکت های صندوق فروخته می شود. وجوه مبادله ای مبادله را می توان مستقیماً در بورس از طریق یک کارگزار خریداری کرد.

اوراق قرضه فردی اغلب 5000 دلار یا 10،000 دلار حداقل دارند و برخی از وجوه برای سرمایه گذاری حداقل 1000 دلار نیاز دارند. اما صندوق های مبادله ای به طور معمول حداقل ندارند-حتی ممکن است بتوانید سهام کسری برخی از ETF ها را خریداری کنید.

سرمایه گذاری در اوراق بهادار برای مبتدیان

دانستن بهترین اوراق قرضه برای سرمایه گذاری می تواند دشوار باشد ، بنابراین قبل از سرمایه گذاری وقت خود را برای یادگیری اوراق بهادار بگیرید. مهم است که خود را با چند مورد اساسی که باید قبل از شروع درک کنید ، آشنا کنید.

ارزش بازار در مقابل ارزش PAR

ارزش بازار اوراق قرضه همان چیزی است که شخصی مایل به پرداخت آن در حال حاضر است. یک اوراق قرضه ممکن است دارای ارزش بازار باشد که بالاتر یا پایین تر از ارزش آن باشد.

نرخ بهره

اوراق قرضه با نرخ بهره رابطه معکوس دارند ، به این معنی که با افزایش نرخ بهره و کاهش نرخ بهره ، قیمت اوراق قرضه افزایش می یابد.

آیا می توانید سرمایه گذاری در اوراق قرضه را از دست بدهید؟

اگر قبل از سررسید اوراق قرضه فردی بفروشید ، قیمت بازار را دریافت خواهید کرد که ممکن است بالاتر یا پایین تر از ارزش PAR باشد.

صندوق های اوراق قرضه تاریخ سررسید ندارند ، بنابراین اگر نرخ بهره بالا بماند و بالا بماند ، ممکن است هرگز مبلغ کامل سرمایه گذاری شده را دریافت نکنید ، اگرچه همچنان به پرداخت سود ادامه خواهید داد. اوراق قرضه ای که پیش فرض نیز می تواند باعث شود مبلغی را که در ابتدا سرمایه گذاری کرده اید از دست دهید.

سهام در مقابل اوراق قرضه

از آنجا که اوراق قرضه و بورس در اصل برای دلارهای سرمایه گذاری در حال رقابت هستند ، آنها تمایل دارند که به یکدیگر متضاد حرکت کنند. هنگامی که بازده اوراق بهادار بالا می رود ، می توانند مردم را از سهام خطرناک دور کنند. هنگامی که بازده اوراق بهادار کاهش می یابد ، بازده های بزرگتر ارائه شده توسط سهام جذاب تر خواهد بود.

هنگامی که بورس سهام بی ثبات است ، سرمایه گذاران غالباً عجله می کنند که پول را از سهام به ایمنی اوراق منتقل کنند - ارزش دومی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

خط پایین

آیا می توانید از اوراق قرضه ثروتمند شوید؟اگرچه برخی از متخصصان اوراق قرضه تجاری را انجام می دهند ، اما شما معمولاً از اوراق قرضه به عنوان راهی برای ثروتمند شدن استفاده نمی کنید.

در عوض ، اوراق قرضه یک روش دفاعی و به طور کلی محافظه کارانه برای حفظ مدیر اصلی شما ضمن کسب سود ارائه می دهد. اما روش های مختلفی وجود دارد که می توانید در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید ، باید قبل از گرفتن شیرجه مشاور مالی خود را مشورت کنید.




:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: